inspiraţional

Te provoc la 21 de zile de Yoga

Challenge yoga încheiat!

Relația mea cu yoga a început de voie de nevoie. Am descoperit-o acum ceva ani când mă avântasem cu un entuziasm teribil în tot ceea ce însemna lumea bicicletelor: ture lungi cu mtb-ul, concursuri, Cu bicicleta la mare, ture de parc și dimineți aglomerate spre birou. Sufletul îmi era plin de încântare, creierii erau în ordine, plămânii îmi mulțumeu dar genunchiul stâng refuza să mai coopereze și mă țintuia în casă cu dureri cumplite.

După ce am epuizat tolba cu alifii și analgezicele ușoare am descoperit yoga și timp de doi ani nu m-am mai lăsat de ea. După prima lună genunchiul era ca nou, aveam alt tonus, uitasem deja de senzația de încordare și eram mai fericită ca nicicând. Mi se deschisese o lume pe care nu o cunoșteam și despre care aveam preconcepții.

Vezi tu, pentru mine această practică picta un tablou cu un omuleț pierdut în meditație în poziție de lotus. Ceva pentru cei cu prea mult timp și infinită răbdare. Habar nu aveam de asane, diversele poziții, și de multitudinea de tipuri de yoga care există. Am aflat astfel că există un tip pe yoga pentru fiecare în funcție de nevoile lui. Și pe măsură ce trendul printre teren, pentru că da, yoga a devenit în ultimii ani un trend puternic care atrage din ce în ce mai mulți oameni în căutarea de a evada din stresul cotidian, apar tot mai multe stiluri de practici: yoga pe muzică metal, hot yoga, yoga cu câinele, suspended yoga etc.

Am citit tot ce se putea citi, am încercat diverse tipuri și m-am oprit la vinyasa yoga care presupune o succesiune de poziții care „curg” din una în alta. Power yoga este varianta fitness a vinyasa yoga, o practică mai rapidă care are ca scop modelarea corpului și creșterea forței musculare. Îmi găsisem combinația perfectă care îmi oferea tot ce aveam nevoie: flexibilitate, exercițiu fizic și liniște mentală. Încet dar sigur am făcut progrese și de la poziții ținute tremurat și cu încordare am ajuns să pot face asane dintre cele mai complicate demne de fotografii de pinuit pe Pinsterest.

Dar înainte de a reuși să stau în mâini și să-mi ating creștetul capului cu degetele de la picioare am rămas însărcinată și practica mea s-a transformat în una mai blândă. Apoi timp de aproape un an alte lucruri au devenit priorități și yoga a rămas ceva ce făceam din an în Paște sau la care visam în momentele în care aveam dureri de spate.

Când mă gândeam serios de unde să reîncep am dat peste un Challenge de 21 de zile de Yoga pe canalul de Facebook Wanderlust. Programul, care începe pe 9 ianuarie, promite să te învețe bazele yoga și 60 de poziții pe parcursul a trei săptămâni. Preț de 20 minute pe zi te vei mișca, vei învăța să respiri și să te relaxezi pentru ca la finalul seriei să ai o bază solidă și o practică pe care să o poți continua singur acasă (sau oriunde). Iar vestea și mai bună este că tot cursul este gratuit, trebuie doar să te înscrii și zilnic vei primi acces la un video.

Eu una abia aștept să înceapă și te provoc să mi te alături. Fie că nu știi cu ce se mănâncă yoga sau îți este dor să te reîntorci pe saltea, acum ai ocazia să faci ceva pentru tine și corpul tău la început de an. Facem asta împreună? Ne revedem aici pe site în comentarii, pe pagina de facebook și pe Instagram să disecăm fiecare zi și să ne urmărim progresul.

Beneficiile yoga:

  • creșterea flexibilității
  • echilibru mai bun
  • forță și putere musculară
  • îmbunătățirea posturii
  • eliberarea tensiunii și încordării

Mai găsești aici încă 38 de beneficii.

Câteva resurse bune deja încercate de mine:

Yoga Journal – articole, explicații

Do yoga with me – videouri cursuri gratuite pe diferite stiluri de yoga și diverse nivele de intensitate

Ali Kamenova interval Yoga – yoga cu o instructoare super simpatică cu accent rusesc

P.S. În yoga la începutul oricărui antrenament este bine să-ți setezi o intenție, un scop. Al meu este să scap de tensiunea dintre omoplați ca să pot să-mi car rucsacul mai bine. Care este a ta?

P.P.S. Nu ai nevoie de echipament fancy. Vei avea nevoie de o saltea de yoga, două cuburi și o bandă yoga. În locul saltelei și al benzii poți folosi prosoape, iar în loc de cuburi cărți.

Te provoc la 21 de zile de Yoga was last modified: februarie 11th, 2017 by Maria Radu
Maria Radu

Maria Radu

Îndrăgostită iremediabil de munţi şi bătut potecile, am strâns o mie de poveşti şi sfaturi despre viaţa în bocanci. Scriu despre călătorii în ţară sau pe meleaguri străine cu rucsacul în spate, turism de aventură, ture lungi cu bicicleta şi o sumedenie de alte activităţi care s-au terminat cu vânătăi, zâmbet cât toată faţa şi amintiri pentru o viaţă

2 Comments

  1. 06/01/2017 at 5:12 pm — Răspunde

    Si eu m-am apucat de vreo 2 ani de yoga. Mie imi place foarte mult de Adrienne, https://www.youtube.com/channel/UCFKE7WVJfvaHW5q283SxchA . Asta e al treilea an in care face 30 de zile de yoga (anul asta 31), cu un video in fiecare zi. Mie imi place mult de ea si abia astept sa parcurg si provocarea de anul asta. Are si calendar pe care il poti printa si apoi sa notezi chestii.

    • Maria Radu
      06/01/2017 at 9:26 pm — Răspunde

      Ce tare! O să mă uit și poate pe 31 continui cu Adrienne 🙂
      Mulțumesc de sugestie!

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *