Aventură și călătoriicu bicicletaPoveşti în bocanci

Drumul Voievozilor cu bicicleta – ghid pentru prima tură serioasă de pedalat (ziua 2)

Despre aventurile primei zile pe Drumul Voievozilor şi botezul primilor 100 de kilometri pedalaţi într-o zi poţi citi aici.

A doua zi – Mic ghid pentru prima tură serioasă cu bicicleta

Dimineața a venit cu același soare prietenos ( care mi-a tras un bronz de tractorist cu o zi în urmă de toată frumusețea), cu cafea din partea casei, lapte proaspăt și sarmale! Păi să-ți mai vină să pleci?!

Ziua a doua a turei se anunța mai lejeră, doar vreo 70 de kilometrii. Însă nu s-a grăbit nimeni, mai erau atâtea de vizitat, atâtea de văzut, astfel că acei kilometrii ne-au luat vreo 8 ore. Nici nu am simțit cum au zburat, ocupată fiind să admir totul în jurul meu: lacuri, biserici, sate liniștite, câmpuri de un verde nesfârșit, lanuri de floarea soarelui. Am mers și la locul inițial de campare, pe marginea râului Ialomița, unde unii s-au încumetat chiar la o baie. Eu am preferat statul cuminte în iarbă – o aventură pe weekend mi-e suficientă. Am continuat spre localitățile Gherghița și Maia unde am vizitat 2 biserici vechi și frumoase (Biserica hramului Sf M.M. Procopie și Compexul de Artă și Cultură Religioasă Maia-Catargi), iar in Maia am stat la prăjit pe pontonul lacului.

Am făcut un mic ocol, că era și păcat dacă tot era în drum, și am ajuns la Las Fierbinți, alt prilej de glume, distracție și multă voie bună. Însă până acolo, picioarele mele nu mai voiau să mă asculte și nu mai țineam ritmul cu restul grupului, oricât de tare mă străduiam. Salvarea mea, sau vântul meu din spate, a fost Florin, care m-a ajutat cu un „imbold” împingându-mă. Simțeam că am prins aripi, nu alta! Numai că în loc să-mi păstrez ritmul, și pentru că nici nu m-am gândit și nici nu am întrebat, am forțat, am vrut să prind și mai multă viteză. Si am avut viteză, nu glumă. Numai că odată ajunsă la Fierbinți tremuram de nu mai știam de mine. Prea mare efortul, credeam că nu o să mai pot să pedalez până la București.

Am făcut puțin stretching, am luat niște ciocolată, m-am plimbat puțin pe acolo, și până era lumea gata de plecare îmi revenisem. Adică puteam pedala, că de viteză nu se punea problema. Iulian a fost incredibil de înțelegător și a fost de acord să o iau înainte cu un alt participant pentru a nu rămâne prea mult în urmă.

Și după expediția de la barul Las Fierbinți, pe marginea șoselei ne aștepta o noua pauză, de pepeni! Nici pepenii nici înghețata nu au fost niciodată mai buni ca în tura asta!!!

După pauza cu pepeni, am învățat cum să atac o rampă- e mai ușor decât pare! – şi am continuat drumul spre București. Mai erau ceva kilometrii înaintea noastră dar n-am simțit nici distanța, nici timpul cum s-a scurs, am văzut doar soarele cum apunea și mi-am dat seama că e timpul să-mi aprind stopul și farul.

Intrarea în oraș a fost spre seară, era deja către ora 20, trafic, nebunie, agitație, gălăgie, asta după ce 2 zile am am ascultat doar liniștea și de multe ori drumul era pustiu în fața roților noastre. Ne-am oprit în Colentina ne-am pupat, ne-am felicitat și atunci am aflat că de fapt pedalasem 200 de kilometrii în acele 2 zile. Era în mine un amestec de fericire, mândrie, recunoștință și multă adrenalină și i-aș fi pupat pe toți, pe fiecare în parte. Ne-am desparțit cu promisiunea de a participa și la turele din București, promisiune pentru care o să fac tot posibilul să o onorez cât mai des!

La final, nu pot spune decât că după tura asta știu mai multe despre pedalat, despre limitele mele, despre mersul în ture, despre ce înseamnă niște oameni pasionați, dedicați și răbdători și despre frumoasele locuri din țara asta care așteaptă să fie descoperite și vizitate.

De reținut! Mic ghid pentru o primă tură seriasă cu bicicleta:

1. Când pleci cu bicicleta în ture de mai mult de o zi, care presupun campare, sau faci pereche cu cineva care are cort, sau îți iei un portbagaj de bicicletă! Mai există varianta de a se găsi un voievod salavator care să te elibereze de povară.

2. Observațiile și sfaturile primite de la cei mai experimentați nu sunt critici! Îți sunt spuse ca să te ajute. Nu fă pe deșteapta dacă nu ai habar despre unele lucruri. Eu am ascultat cuminte când mi s-a spus ca șaua e prea jos și m-a ajutat.

3. Fii în ton cu scopul turei! Dacă este o tură vizitare a mai multor obiective nu te grăbi să pleci sau să comentezi de ce se stă, de ce se fac pauze sau de ce nu se merge mai repede.

4. Evită să pleci ultima după câte un popas – riști să rămăi de tot în urmă și să te pierzi de grup. Sau când ajungi şi tu grupul din urmă, ei se pregătesc să plece deja şi tu nu mai ai timp să te odihneşti.

5. Să ai telefonul încărcat! (dacă-i musai să postezi pe Facebook, fă-o rapid, nu sta să și vezi cine ți-a dat like) și să ai neapărat numărul de telefon al unei persoane din grup, de preferință al organizatorului.

6. Chiar dacă pleci cu oameni pe care nu-i cunoști, fii deschisă și sociabilă – o să ai niște surprize foarte plăcute.

7. Poate cel mai important: nu-ți căra tot șifonierul după tine! Strictul necesar(apă, 2 sanvish-uri, plasturi) și haine de biciclit (bluze tehnice- ajută enorm!, pantaloni cu bazon- și încălțaminte comfortabilă, foiţă de vînt/ploaie).

8. Nu trebuie să fii participat la Turul Franței ca să mergi într-o tură!– ți-o spune o începătoare. E de ajuns să te orientezi spre turele cu un grad de dificultate adaptat pregătirii tale fizice. Dacă nu ți-e clar ceva, întreabă organizatorul.

Spor la biciclit și ne vedem la ture!

Monica Roman

Nu pot sta locului mai mult de 5 minute- mereu trebuie să mă bâţâi, să mă mişc, să fac ceva. Mă plictisesc destul de repede. Dar pentru toate astea mi-am gasit leacul - bicicleta! Asa sunt mereu în miscare, nu mă plictisesc, mai ales în traficul bucurestean, şi mai nou vizitez tot felul de locuri noi şi frumoase. Si sunt o diva şi pe tocuri, dar şi în bocanci.

2 Comments

1. Vlad B.
    10/09/2014 at 9:39 am — Răspunde

Foarte frumos articol Monica si foarte util ghidul tau pentru cei care participa prima data la astfel de ture. La cat mai multe ture si felicitari pentru curajul si determinarea ta in a termina tura !

2. Monica
    10/09/2014 at 2:26 pm — Răspunde

Multumesc, Vlad! sper sa ajute si sa incurajeze cat mai multe persoane sa participe la astfel de ture frumoase.