AlergareEvenimente

Fă-te iute! Trei metode testate la Băneasa Trail Run care te vor face un alegător mai rapid

Îţi povesteam aici în detaliu cum am descoperit trail running-ul. De atunci dorința de a experimenta în competiții a devenit o constantă. Există multe feluri de antrenamente care să te ajute să devii un alergător mai rapid și mai puternic, dar cea mai placută și distractivă metodă este cea de a exprimenta condiții noi de desfășurare, iar pentru mine Băneasa Trail Run 2013 a fost o astfel de situaţie.

Nici eu nu sunt vreo curajoasă, dar în schimb am o curiozitate pe care nu o pot potoli decât mergând, participând și gustand pe pielea mea noutatea (pentru mine). Astfel am ajuns să am peripeții la 0°C prin pădure, la -5°C noaptea, la -10°C iarna, pe munte, pe pârtii de ski înghețate, pe ploaie torențială, fără mâncare, primul semimaraton, cursă caritabilă, cursă cu 40 de oameni, cursă cu 2000 de oameni, primul maraton și multe altele. Am să-mi fac timp să ţi le povestesc pe toate și ce am învățat din fiecare. Pentru unele experiențe eram pregătită, pentru altele nu.

Revenind mai la începuturile experimentărilor mele, mă uitam cu groază cât de sărăcuț este calendarul competițional pentru lunile reci. Participasem deja la Maratonul Reîntregirii Neamului Românesc (semimaraton la 0°C) și muream de nerăbdare pentru Băneasa Trail Run (jumatea lui decembrie = #dădoamnezăpadă).

Fără să lungesc vorba, haideți să vă spun ce elemente de noutate a adus Băneasa Trail Run 2013 în activitatea mea de alergător:

1. Lucruri mărunte îți pot influența pozitiv percepția asupra performanței tale

Nerăbdarea și spiritul de aventură m-au făcut să fiu prima care m-am înregistrat, imediat ce au fost deschise înscrierile. Coincidența a fost că organizatorii au decis să aloce numerele în ordinea înscrierii, eu primind astfel numărul 1.

De obicei, la competiții Numărul 1 este rezervat, preferențial, unui atlet deosebit, merituos, cu rezultate excepționale, sau dat invitațional în semn de omagiu pentru afiliere/participare. Evident că la momentul acela eu nu știam asta, dar îmi plăcea să mă văd în capul listei de înscriși.

Numărul meu a făcut senzație încă de când mi-am ridicat kitul (foarte generos) de participare. Toată lumea voia să afle cine e numărul 1. Unde mi se păruse doar un număr frumos, acum brusc am avut o senzație de “responsabilitate” și am început să mă stresez. În consecință mi-am făcut alegările de antrenament mai cu simț de răspundere, îmi doream să scot un timp onorabil.

Foto - On The Purple Wave

Foto – On The Purple Wave

2. Antrenamentele în condiții de temperatură din ce în ce mai scăzută, cresc rezistența organismului

Deși ți se pare că nu progresezi, și viteza ta nu se îmbunătățește, de fapt performanța ta a crescut. Să îți poți păstra parametrii la temperaturi din ce în ce mai mici, este o realizare. Mi-am păstrat distanța de antrenament de 12km și m-am străduit să ajung din nou la timpii din vremi mai blânde. Traseul BTR avea 10,5km cu o diferență de nivel practic inexistentă.

BTR12

Foto – Photo Marathon

3. Momentul când te hotorăști să forțezi trebuie ales cu grijă

În ziua concursului, spre marea mea dezamăgire, nu am avut parte de zăpadă, dar era frig rău. Am fost surprinsă să văd cât de multă lume participă la acest concurs și că pe mulți îi cunosc. Era o atmosferă de sărbătoare, toți veniseră să se bucure de ultimul concurs al sezonului. Aveam senzația că toți se cunosc între ei și că nu e concurs, e o mare întâlnire între prieteni.

BTR03

Alinierea la start a fost diferențiată după timpul prezumtiv al fiecăruia. Nu te verifica nimeni, iar fiecare se așeza în categoria lui – sub 50’, 50’ – 60’, 60’ – 1h10’ și peste 1h10’. Deși aveam emoții mari, m-am așezat în categoria a doua – 50’ – 60’. Dacă toate mergeau bine, puteam să scot timpul, ba chiar aveam fantezii să ma auto-depășesc. Numărul meu făcea din nou senzație și emoțiile creșteau.

Țin minte că cei din primul segment au decolat ca avioanele și pănă să mă dezmeticesc tropăiam și eu cot la cot cu segmentul meu. Era un efort susținut să îmi mențin poziția mai ales când a început poteca. Dacă eram depășită, efortul de a ieși din rând/potecă, de a ocoli alergătorul din fața mea și a reveni pe potecă, mă sfârșea. Începeam să regret că îmi pusesem un așa target și îmi era frică să nu mă epuizeze ritmul acela susținut de la început și să mă încec ca tiganul înainte să ajung la mal.

După primii 5km încep să mă simt mai bine, eu alergând “negative splits”. Nu e o chestie antrenată și nu o fac conștient, pur și simplu după 5-7km încep să mă simt foarte bine și pot trage mai tare. Mama lor de endorfine!

Mă simțeam atât de confortabil încât pe final am forțat tare. Aveam două fete în fața mea și voiam musai să le depășesc. Am tras cu toți dinții.. un kilometru, până ficații mei au decis să evadeze. Mă lua cu leșin, ca în filmele cu proști! Eram deja în părculeț, vedeam finish-ul, plin de lume, fotografi la care nu aveam forță să mă laud cu numărul meu. Eram țiganul care se îneca la mal. Am ajuns până la urma la sosire, dar au fost cei mai lungi 300m din viața mea. Forțasem în condiții de stres, de temperatură scăzută, fără să mă hidratez (apa din bidon și de la puncte era rece) și sperasem că nu vor fi consecințe.

Loc 31 din 89 de fete cu 57’37’’. Eram fericită! Îmi atinsesem scopul de sub 1h.

Băneasa Trail Run 2015
  • Ediția a patra BTR are loc Duminică pe 13 Decembrie.
  • Băneasa Trail Run are doua probe de alergare competitive: cros – 10,50 km si semimaraton – 21 km.
  • Ne plac în mod special antrenamentele pentru BTR.
  • Numărul de locuri disponibile a crescut 1000 și s-au dat ca pâinea caldă!
  • Kit-urile de participare de ridică Sâmbătă de la Băneasa Shopping City între 10:00-20:00.
  • Puteți veni cu declarația pe propria răspundere listă și semnată. Ea este disponibilă aici.
  • Ne place startul decalat pentru cele două probe. Programul detaliat al evenimentului, îl găsiți aici.
  • Dacă nu ați mai prins locuri, puteți să dați o mână de ajutor la acest eveniment frumos ca voluntar.
  • Mai multe detalii găsiți pe http://baneasatrailrun.ro/.

Ne vedem la concurs!

Foto - Photo Marathon

Foto – Photo Marathon

Fă-te iute! Trei metode testate la Băneasa Trail Run care te vor face un alegător mai rapid was last modified: ianuarie 19th, 2017 by Mary
Mary

Mary

Inginer IT full time şi aventurier hiperactiv sub deviza #niciunweekendacasa, sunt implicată în zona de outodoor din 2012 pe partea de implementare şi consultanța evenimente sportive, turism activ şi responsabil. Ador solo traveling! Sunt un mare fan maratoane montane sau ture lungi şi caut mereu să-mi îmbunătățesc cunoştințele de tehnică şi siguranță montană.

1 Comment

  1. 11/12/2015 at 10:07 am — Răspunde

    Semanam, nici eu nu pot sa intru in ritm in primii 5-7km, cel mai confortabil ma simt dupa primii 10km :).
    Ne vede la start!

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *