sportUtil - tips & tricks

Cât costă să participi la competiţii de MTB

 Mă învârt în comunitatea de MTB de câţiva ani şi, deşi am avut o prezenţă scumpă la vedere anul acesta la competiţii, încă visez noaptea viraje şi crampoanele cauciucurilor care muşcă din trasă.

Biciclitul și concursurile sunt pasionante și dau dependență. Să nu zici că nu te-am avertizat! Stârnesc concurența între prieteni, exprimă pasiuni, e un loc de practică, de experimentare, de expunere a aptitudinilor tehnice, a anduranţei, a talentului și la un moment dat devin un stil de viață. Partea neacoperită de articolele de specialitate și media e cea financiară, importantă pentru că adesea îți dictează alegerile. Subiectul financiar este adesea unul delicat şi poate ţine de snobism, gusturi personale nejustificabile valoric, tendinţele vremilor sau posibilităţile limitate sau nu ale fiecăruia.

Cred că ar fi trebuit să denumesc articolul – Cât mă costă pe MINE să fiu rider MTB pasionat de competiţii? Articolul de faţă reprezintă în totalitate parerea şi experienţa mea şi se referă strict la participarea la competiţii, şi nu are în vedere ciclismul recreaţional sau turele de plăcere (da! şi concursurile pot fi de plăcere!). Discutăm cu mare drag cum stă treaba şi cu turele lejere  în alt articol dedicat.

Cât costă o bicicletă pentru competiţii ( de race)?

Ţi-aş răspunde – cât te lasă sufletul, dar amândoi ştim că nu e aşa. Preţurile bestiilor diferă mult, dar la nivel de clase de biciclete, indiferent de producator, preţurile sunt în acelaşi interval. De exemplu, toate bicicletele la un pret de aproximativ 7000 lei, indiferent de marcă, vor avea o echipare asemănătoare, sau echivalentă. Ce diferă ar fi geometria cadrului, culoarea (!!) sau micile diferenţe dintre componentele echivalente. Îţi recomand să vânezi reduceri!

Nici aşa decizia nu e uşoară, mai ales cand eşti ca mine condiţionat de  dimensiunile tale. La 158cm și 40kg, o bicicletă de race bună îmi depășea bugetul. În plus, majoritatea producătorilor de luat în considerare fac cea mai mică mărime pentru race de 16”. Ușor prea mare pentru mine. Știindu-mă predispusă la accidente și știindu-mi limitele ca rider, nu am vrut carbon (e mai scump, ce-i drept e mult mai uşor, dar şi fragil în acelaşi timp). Long story short, am ales Scott Scale 650 din 2013 care m-a costat 7.300 lei. Are cadru de 15,5 și m-a costat lăsatul de fumat să mi-o pot permite.

Notă explicativă – am calculat cât fumam pe zi x 360 de zile şi de suma finală mi-am făcut credit. Şi nu mare mi-a fost mirarea când am constatat că aveam rată pe lună egală cu banii cheltuiţi pe ţigări în acelaşi interval. În fiecare dimineaţă puneam într-un borcan de pe masa 30 lei, contravaloarea a 2 pachete de tigari. Sau când mă apucau pandaliile şi mă urcam pe pereţi de sevraj mai alimentam borcanul cu 15 lei, ba şi încă 10 lei, ca ar fi mers cu o bere şi vreo 20 lei de taxi dus-întors, cât pentru o ieşire în oraş.

Say “Hello!” to my Dragon, but still I won’t let U ride it!

Nu pot descrie în cuvinte bucuria pe care am simţit-o când mi-a fost livrată acasă. Sau groaza pe care am trăit-o când m-am dat cu cardul. Ştiam că nu mai există cale de întoarcere. Pornisem pe un drum de la care ştiam că nu ma voi abate. Făcea parte din mine.

Cât costă componentele pentru bicicletă?

Consumabilele (camere de schimb, uleiul pentru lanţ, prodesele de curăţat, etc.) mi se par niște cheltuieli chiar neglijabile în bugetul total de biking. Upgrade-urile substanțiale trebuie să fie justificate şi să aducă un plus de valoare. Dacă nu, nu își au rostul.

Eu nu am apucat încă să stric ceva important la bicicleta mea. După un an de zile, am schimbat lanțul și pinioanele. Acum vreau să schimb cadrul cu unul full suspension. E pentru sufletul meu. 3.000 de lei mă va costa, scăzând prețul celui pe care îl am deja.

Între timp mi-am schimbat pedalele, de 2 ori. Cuiva (nu dăm nume!) nu îi mai plac spd-urile şi a trecut la platforme.

Bine, recunosc! Aş vrea spiţe verzi şi roţi verzi, sau măcar pedale verzi! Ce vorbim noi aicea!? Încercăm să fim eficienţi si să lăsăm mofturile deoparte.

Cât costă service-ul?

După ce testezi mai multe service-uri de biciclete, îţi cam alegi unul care îţi place mai tare. La cât îmi place tehnica şi şurubăritul, şi cât de des stric jucăriile, pot considera că am devenit de-al casei la Surmont. Eu prefer să nu mă complic şi să mă chinui să mi-o repar/reglez singură. Prefer să o facă cineva avizat. Mă face să mă simt mai în siguranţă, că macar pentru bicicletă nu trebuie să îmi fac griji şi mi se pare normal să plătesc pentru servicii.

Imi fac revizie înainte şu după fiecare concurs. Dacă nu stric nimic și e doar de reglat, centrat roți etc, mă costa 20-30 de lei, pe când revizii full 200 de lei. În 2014 am făcut de 2 ori full şi anul viitor sper că voi merge mai des.

Cât costă taxa şi participarea la un concurs?

O vorbă veche din bătrâni zicea – călătorului îî stă bine pe drum şi riderului în concurs!

Pentru un weekend, cam așa aproximez: drum – 100 lei, cazare – 100 lei, mâncarea – 100 lei, taxa – 100 lei. Totalul de participare la o competiție ajunge la 400 de lei. Mai pun 100 lei “because reasons”. Sunt obişnuită să mă aştept la neprevăzut şi prefer să mă găsească cu ceva opţiuni.

Cînd te uiţi pare mult pentru un weekend sau doar o zi. Dar poţi fi isteţ şi să te înscrii la concursuri din timp şi să profiţi de taxele cele mai mici. În felul acesta îţi şi stabileşti priorităţile şi le planifici. Pe termen lung, îţi va fi foarte util.

Repet, a participa frecvent la concursuri e un stil de viaţă nu o obligaţie şi nu te forţează nimeni. Nu încerc să te conving, dar pentru cei care o fac deciziile sunt simple. Prefer de o mie de ori să ma duc la un concurs şi fix de aceiaşi bani să nu ies nicaieri 2 săptămîni, să nu mănânc în oraş şi să nu îmi cumpăr rochiţe colorate în luna aia. Şi n-am devenit anti-socială între timp (cough! nu prea tare!).

În schimb mă costă nervii cu transportul. Să îmi găsesc variantă de transport, să vin cu cineva care are suport de bicicletă pe maşină, să vrea să meargă la aceeaşi cursă ca şi mine, să vrea să ma lase la cazarea mea şi să mă şi aducă înapoi. Şi dacă nu găsesc şi nu găsesc, postez pe pagina evenimentului cine are un loc liber în maşină şi pleacă din acelaşi oraş. Ofer bani de drum şi o trăncăneală distractivă. Am multe poveşti si păţanii la activ. Am să am ce povesti nepoţilor! Ai fi uimit, dar chiar e o soluţie viabilă. Bicicliştii sunt în general persoane draguţe şi care îşi oferă ajutorul şi susţinerea atât pe traseu cât şi pe lăngă.

Cât  costă nutriția sportivă și asistența medicală?

Aici ar trebui să vorbim de batoane, suplimente nutritive, vitamine plus controale la medicul sportiv. Ei bine eu mă străduiesc cât pot la capitolul acesta.Deşi nu îmi iese de fiecare dată foarte bine încerc să mănânc cât mai sănătos dar oboseala și lipsa somnului e constant prezentă. Aşa că încerc să iau multivitamine (50 lei), spirulină (30 lei), cătină (30 lei) şi  isotonic (vreo 50 de lei). Am asigurare medicală bună de la job, iar pe lângă ea mi-am făcut asigurare de viață și de accidentare generală (150 lei) şi asigurare de accidentare specific MTB/competițional inclusiv trail running (50 lei) pe 10 ani. Costurile acestea sunt lunare şi se ridică la 360 lei.

Prefer să nu mă gaîndesc prea mult la accidente. Frica şi panica în situaţiile dificile au alte cauze la mine. Dar mi se pare corect şi responsabil să mă pot ajuta singură în caz de ceasul rău/pisica neagră sau prostia şi incoştienţa mea. Nu văd de ce ar plăti statul sau părinţii pentru distracţia mea pe 2 roţi.

Cât costă echipamentul?

Eu am noroc că nu găsesc des mărimea XXS. Aşa că de cele mai multe ori mă aleg doar cu salivat la poze cu echipament bun sau să îl mângăi prin magazine şi îmi doresc să nu arăt imbrăcată cu el ca în hainele surorii mai mari. Un tricou, bluză cu mânecă lungă, pantaloni scurți, pantaloni lungi, fiecare mă costă între 50 şi 100 Euro. Partea bună este că mărimile foarte mici, dacă le găsesc, sunt de obicei la un preț redus (aproximativ 50Euro/bucata). Le vânez online, ştiu modelul şi caut pană găsesc un preţ decent.

Ai să întrebi de ce atât de scumpe şi ce au hăinuţele tehnice mai ieftine, că doar riderul contează? Ei bine, nu e chiar aşa. Cu cât te dai mai mult, şi-ai vrea să te dai mai bine, cu atât contează toate elementele care contribuie la pasiunea ta şi, în definitiv, la confortul tău. Hainele sunt elemente care te pot ajuta enorm. Ia rupe tu un track cu nişte pantaloni care te rod… undeva. Hainele tehnice sunt scumpe cu un motiv. Şi, crede-mă îşi merită fiecare banuţ. Ţine de cusături, de tipul de material, din cate bucăţi îmbinate e facut, de tehnologiile aplicate materialului din care e făcut, cât de repede şi de bine evacuează transpiraţia, cît de repede se usucă, cât tin de ploaie/vânt şi altele. Poţi să ai echipament de calitate diferită şi să îl foloseşti alternativ la antrenamente, dar in concurs îţi vei dori să nu te gîndeşti şi la hainele de pe tine.

Eu am doar două costume pe care le iubesc (unul cu scheleţi şi unul de la Bontrager) şi câteva obişnuite pe care nu le mai folosesc.

Confortul tău este foarte important. Îţi vei da seama doar prin comparaţie.

Cât costă alte  accesorii și lucruri diverse?

Pe mine, nimic. Am investit într-un ciclocomputer Sigma care știe să facă mai multe (800 de lei în 2013). În rest, nu am nevoie de accesorii. Bidoanele au un cost neglijabil, sculele odată luate, le ai. Lumini am decente și nu le folosesc. Nu mai merg în trafic și nici la plimbare. În curse nu-mi trebuie, nu sunt de calibrul celor care se țin noaptea. Aș schimba rucsacul în fiecare an (300 de lei).

Cât costă recuperarea?

Nu recuperarea dinţilor!, recuperarea după efort susţinut şi constant. Suplimente, proteine, odihna ta, un masaj, o văcănţică, ceva relaxare şi repaus – aici ştii doar tu de ce ai nevoie. La mine partea aceasta lipseşte aproape în întregime. Dar, cum ziceam, fac alegeri şi ca unele lucruri să se întîmple sunt obligaţă să tăi din alte părţi.

Notă: Acest subiect delicat a fost abordat cu mult curaj de către Freerider şi vă invit să vedeţi şi părerile alor rideri mai pricepuţi ca mine aici.

În rest, nu trebuie să îţi spun eu, dar dacă eşti muşcat de microbul concursurilor alegerile tale financiare vor fi mai uşoare. Vei prioritiza întotdeauna în favoarea competiţiilor. Vei rupe de la gură (cartofi prăjiţi!) la propriu! Vei economisi, vei pune deoparte, vei căuta oferte, vei face tîrguri (cu tine sau cu alţii), vei căuta şi, dacă e nevoie, chiar vei inventa soluţii. Nu trebuie să fii profesionist sau legitimat de Federatie ca să îţi devină stil de viaţă. E parte din tine, cine eşti tu şi ce te pasionează.

Deşi nu am fost un rider pre activ în ultimul an, (am participat la o singura competitie şi prospectare/cartare trasee pentru diverse competiţii), am ales să îmi explorez mai departe această pasiune implicăndu-mă activ în organizarea concursurilor de MTB şi sunt coordonator la Maratonul Transilvaniei, Maratonul Bucegilor, partener Maratonul Vinului, Maratonul Olteniei, Triathlon Challenge Mamaia şi voluntar la multe alte maratoane unde am fost implicată pentru simplul motiv că puteam să aduc o contribuţie.

De ce? Pentru că uneori, în cursul unei competiţii obisnuite, de masă cum ar cataloga-o presa, foarte rar, dar există, pentru unii participanţi la eveniment ceva se schimbă fundamental în ei. O vezi. Când se ridică de jos după o trântă sora cu cârja, când ştie că e cel mai bun, când trece cu ultimele forţe, ultimul, linia de Finish mult după timpul oficial, când îl vezi din nou, an după an aliniat bucuros la start sau cand iţi prezintă mandru bicicleta care are mai multe poveşti decât Discovery Channel.
Ii vezi. Recunoşti senzaţia.

Atunci uit tot stresul şi nervii şi grijile şi pierderile şi munca şi nopţile nedormite. Pentru că şi eu sunt unul dintre cei în care un concurs MTB a schimbat ceva.

Mary

Mary

Inginer IT full time şi aventurier hiperactiv sub deviza #niciunweekendacasa, sunt implicată în zona de outodoor din 2012 pe partea de implementare şi consultanța evenimente sportive, turism activ şi responsabil. Ador solo traveling! Sunt un mare fan maratoane montane sau ture lungi şi caut mereu să-mi îmbunătățesc cunoştințele de tehnică şi siguranță montană.

26 Comments

  1. Dora
    05/09/2014 at 4:06 am — Răspunde

    in 2014 am participat la foarte multe concursuri,dupa ce in 2012 ma indragostisem de acest sport si m-am gripat cu virusul concursurilor.In 2014 o problema de sanatate ce n-are legatura cu sportul m-a legat de casa si pamant fara sa mai pot zbura cu bicla sau sa merg la sala de sport cu fetele sa jucam handbal.Este cuplit!!! Ai impresia ca traiesti doar sa faci umbra pamantului,ca esti pedepsit pe vecie. Sper sa ii revin complet ,asta insemnand sa ma nasc a doua oara!

    • Mary
      07/09/2014 at 9:29 pm — Răspunde

      Iţi ţinem pumnii să te insănătoşeşti cât mai repede şi să revii în şa!

  2. Dora
    05/09/2014 at 4:08 am — Răspunde

    In 2013 am participat la concursuri,,,Lipsa miscarii duce la incoerenta!

  3. 05/09/2014 at 7:30 am — Răspunde

    citeam si ma minunam…
    “Pentru un weekend, cam așa aproximez: drum – 100 lei, cazare – 100 lei, mâncarea – 100 lei, taxa – 100 lei. Totalul de participare la o competiție ajunge la 400 de lei. Mai pun 100 lei “because reasons”. Sunt obişnuită să mă aştept la neprevăzut şi prefer să mă găsească cu ceva opţiuni.”
    Cred ca ce ai calculat sunt niste preturi maximale. Sau vrei doar sa ii sperii pe cei care ar vrea sa vina la concursuri astfel incat sa fii sigura ca o sa castigi :).
    Intotdeauna poti selecta concursurile astfel incat sa participi la cele cu cea mai buna conversie calitate vs. pret. Astfel, cu cei 100 de lei poti sa te cazezi in doi (doua), drumul ala de 100 de lei, intr-o masina cu 4 persoane inseamna 1 plin si jumatate. Deci poti merge lejer la Cupa Max Ausnit la Lugoj. Orice alt concurs iti scoate din buzunar cam jumatate din bani. Taxa, dupa cum ziceai, poate sa fie si 50-60 de lei. Deci daca urmezi tips&trics-urile, poti reduce la jumatate costurile. Legat de preturi de haine si de componente, am inteles ca iti place calitatea. Aia mare 🙂 Dar sunt si biciclete de 3000 de lei cu componente mai mult decat decente si echipamente de 50 de lei (nu euro) care jur ca isi fac bine treaba. Cred ca articolul tau ar trebui sa se numeasca: “Cat de mult poti cheltui la un concurs MTB daca nu ai ce face cu banii!” 🙂 Sau si mai simplu si frumos, gasesti niste poze de la un concurs in care iti place peisajul, “furi” traseul, propui o zi, strangi o gasca de prieteni si costurile tind spre zero. Plus ca ai sanse foarte mari sa le recomanzi postarea despre cucerirea divei pe 2 roti 🙂 Vant din spate!

    • Mary
      07/09/2014 at 10:01 pm — Răspunde

      Shine, preturile nu sunt maximale, sunt aproximative – un weekend 100 lei poate înseamna cazare pe 2 nopţi în 2, sau singură o noapte. Depinde. Drumul 100 lei, inseamnă benzină + cafea şi mâncare pe drum, dus-întors. Taxa da, e maximală, pentru că nu întotdeauna te poţi planifica din timp. În 2 zile, crede-mă pe cuvânt ca dai 100 lei pe mancare, dacă nu şi mai mult.
      Prea rare sunt evenimentele la care mergi şi te întorci în aceeaşi zi.

      În situaţia cînd nu se aduna 1, 2 , 15 prieteni sa mergeţi împreună la un concurs ce faci? Nu te duci? Eu mă duc şi de capul meu, chiar dacă îmi creşte automat şi costul participarii la evenimentul respectiv.

      Chiar nu vreau să sperii pe nimeni, din contră, vreau să spun că se poate, şi dacă îţi doreşti suficient, găseşti o variantă să participi. O variantă ok cu tine. Acest articol este o estimare, ca să ştii la ce să te aştepţi. Ca orice hobby care implică echipamente şi deplasări, nu are cum să fie ieftin.

      Un bike de 3000 lei are ~14kg. Ştii ce înseamnă asta pentru o persoană ca mine de <40kg?! Cel mai probabil nu, dar îşi spun eu că am mers 1 an jumate pe una din asta şi mi-am blestemat zilele şi mi-am distrus un genunchi. Ce senzaţie crezi că am avut într-un concurs unde nu reuşeam să-mi ridic bicicleta suficient de sus să o trec peste un buştean de-a curmezişul drumului care nu putea fi ocolit şi stăteam la mila cuiva să se oprească (din concursul lui!) să mă ajute pe mine..

      Cât despre gaşca de prieteni lelea cu biţa pe coclauri povestim pe îndelete în alt articol.
      Spor la pedalat şi să ne auzim cu bine!

  4. 05/09/2014 at 9:02 am — Răspunde

    Costa un pic nu gluma, deci bicicleta de Decathlon e doar de plimbarea pt ca oricum in competitii nu face fata..

    • Maria Radu
      05/09/2014 at 10:08 am — Răspunde

      Eu am fost la Maratonul Vinului pe Rockrider de la ei şi m-am întors cu ea bucăţi. Revoshift-urile chiar nu sunt pentru concurs. În schimb m-a purtat în multe ture faine şi până la mare.

    • Alex
      19/01/2015 at 5:51 pm — Răspunde

      NU stiu dece crezi ca o bicicleta de la Decathlon nu ar face fata?
      Daca te uiti mai atent ei acopera atat partea de entry lvl pt o competitie sau cea de mediu pt o plimbare la munte. Sa sti ca foarte putina lume se urca direct pe ceva de cateva mii de euro si intai prind microbul pe ceva mai low.

      Doar ca sa sti ca timp de 2 ani au fost persoane care au concurat pe RR 5.1 si 5.2 la majoritatea evenimentelor si singura problema a fost riderul nu bicicleta.

      • Mary
        20/01/2015 at 5:48 pm — Răspunde

        Exact! Fiecare începe cu ce biță îi cade în mână 🙂 și abia după ce testează și învață, descoperă ce își dorește să facă mai departe, care ar fi bicla ideală pentru el și cât vrea să investească pentru asta.

        Pe ce biclă te dai e chiar o alegere personală și tot ce contează e să te bucuri de experiența pe care ți-o oferă.

  5. […] Cât costă să participi la competiţii de MTB Poveste interesanta despre sexul frumos pe bicicleta si despre costurile pe care trebuie sa le ai […]

  6. 05/09/2014 at 3:42 pm — Răspunde

    Eu am un Rockrider 5.1 de care sunt multumit, dar vreau sa particip si eu la competitii, nu pentru a castiga ci pentru mine si ambitia mea. Bine ca mi-ai zis ca te-ai intors cu bici bucati ca sa stiu pana la update sa-mi iau gandul :))
    Ar fi fain sa poti publica pe blog toate concursurile din tara pentru biciclisti, nu exista nici o harta cu evenimente dedicate biciclistilor..

    • Maria Radu
      08/09/2014 at 8:50 am — Răspunde

      Problema au fost schimbătoarele Revoshift care s-au blocat şi frâna V-brakes care a sărit în momentul unei coborâri. În rest, pentru un concurs mai mic e ok. oricum, recomand să-ţi iei alt tip de schimbătoare că cele din dotare chiar sunt lente şi incomode. Spor!

    • Mary
      08/09/2014 at 8:59 am — Răspunde

      Sunt mai multe site-uri care centralizeaza competitiile de MTB.
      Cateva dintre ele –
      Dirt Bike
      Freerider
      Sportsplanner
      si multe altele.

  7. 05/09/2014 at 7:55 pm — Răspunde

    Frumos scris, bine calculat pentru cineva cu adevărat pasionat și interesat să și câștige (probabil). Dar merge și cu echipament mult mai ieftin, mai ales dacă nu ești chiar as și participi la concurs doar de plăcere.
    Până una alta, aștept cu interes să scrii ceva despre eventualele accidentări. Eu-s cam pățită și am lăsat-o mai moale cu concursurile înainte să mă prindă prea mult microbul ăsta.

    • Mary
      08/09/2014 at 9:04 am — Răspunde

      Da, Noemi. Participare la concursuri versus accidentări este un subiect dureros, la propriu. Postăm cât de curand un articol pe această temă în speranţa că experienţa noastră şi câteva sfaturi vor fi de folos.

  8. Ioana
    09/09/2014 at 10:23 am — Răspunde

    E superba bicicleta aceea!! Felicitari pentru articol! 🙂

  9. Paul
    11/09/2014 at 4:02 pm — Răspunde

    Buna,
    Interesant articolul. Am si eu cateva curiozitati:
    1. Sa inteleg ca tu te sponsorizezi total singura ? Cat te costa lunar totul?
    2. Ce lucrezi la Oracle ? 🙂 – sunt foarte curios 🙂
    3. Cand te mai si antrenezi ? In timpul saptamanii ?
    4. Castigi din concursuri? Din ce stiu eu premiile la concursuri (nu am participat decat la cateva locale) sunt destul de mici…

    Se multumeste frumos!

    • Mary
      12/09/2014 at 8:16 pm — Răspunde

      Buna Paul,
      Multumim pentru aprecieri!

      1. Da. Desi mi se pare mult spus ca “ma sponsorizez”. Fac ce imi place si nu ma obliga nimeni sa ma duc. Ma duc pentru ca vreau sa fiu acolo.
      Cat costa pe luna? Depinde. Poate fi un singur concurs, sau pot fi 4, in fiecare w/d. Pot fi aproape in baneasa sau la cluj. Am spus in articol cat costa, in medie, un w/d de concurs.

      2. La Oracle sunt Principal Support Engineer, level 4. In martie fac 8 ani in oracle.

      3. Ma antrenez toamna, toata iarna si inceputul primaverii. Aka mai mult extra-sezon. In plin sezon nu prea am timp, fiind implicata in organiarea mai multor evenimente sportive. Sau antrenament direct in concurs. In fiecare w/d cate unul.

      4. Daca vrei sa participi pentru premii, te sfatuiesc sa iti cauti un alt hobby. Sa nu uitam ca suntem amatori, si ar trebui sa ne placa. Oricum concursurile sunt din categoria distractie si nu “sa traim din ele”.

      Repet din nou, cand iti place si iti doresti din tot sufletul, gasesti resurse, si financiare si si fizice sa fii la evenimentele pe care ti le doresti.

      Hai bafta! si spor la antrenamente

  10. Alex
    19/01/2015 at 5:55 pm — Răspunde

    Super articol pt cei care intreaba de ce competitii sunt le recomand sa incerce cea organizata de surmont la Predeal. Are multe segmente de varsta si diversitate de trasee.

    Mary service-ul de la surmont rules 😀 tot acolo far serviceul si sunt super.

    • Mary
      20/01/2015 at 5:19 pm — Răspunde

      Da, Alex, zici foarte bine de Surmont Mountain Bike Challenge.
      Are 3 trasee de dificultăți diferite și adună rideri de toate nivelele. Și noi recomandăm cu drag această competiție!

  11. Ben Ami
    07/02/2015 at 9:39 am — Răspunde

    extrem, extrem de interesant!

  12. Lucian
    15/03/2015 at 8:26 am — Răspunde

    Buna Mary,

    Am patit exact ca si tine cu lasatul de fumat acum un an si jumatate (sept 2013). De atunci sunt la a doua bicla (deh… mi-au crescut pretentiile), i-am virusat si pe ai mei, asa ca avem 4 bicle la 3 persoane si o camera plina cu-de-toate necesare pedalatului. Adevarul e ca daca socotesc financiar, mai puteam sa fumez inca muuuulti ani ca sa echivalez suma. DAR MERITA lasatul de fumat!

    Apoi, am mai multi prieteni cu care facem ture la distanta (juniorul meu are 10 ani) si e necesara deplasarea cu masina. Oameni buni, investiti si intr-un suport de bicla pe masina. Este mai ieftin ca o geaca softshell si rapid il puneti pe masina unui prieten care ar avea loc dar evident nu-si cumpara mai multi suporti decat ii este necesar. Cu drag as duce mai multi colegi de tura, dar fiecare sa-si aduca un suport de bicla.

    Multzam de sfaturi Mary si te asteptam la pedalat in Ardeal!

    • Mary
      15/03/2015 at 11:17 am — Răspunde

      Hey, la cat mai multe ture minunate si multumim pentru gandurile bune!

  13. Alexia
    11/08/2016 at 7:19 pm — Răspunde

    Buna Mary! Si eu ca si tine ador sa merg cu bicicleta.Am un an de zile de cand particip si la concursuri,e de ajuns doar o data sa participi apoi nu te mai poți lăsa. Salutari de la munte!

    • Mary
      11/08/2016 at 8:10 pm — Răspunde

      Ce mult ma bucur sa aud asta! Tin pumnii!

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.